Від домашнього аудіо до комплексних комерційних інсталяцій, SoundLab – лідери високоякісних рішень.

+38 (050) 013-95-26 +38 (044) 225-55-74Замовити дзвінок
Замовити дзвінок

Залишіть Ваші контактні дані та наші фахівці зв'яжуться з Вами найближчим часом для вирішення питання.

Ваш телефон
Ваш телефон*
Ваше имя
Ваше ім'я

* - Поля, обов'язкові для заповнення

Повідомлення надіслано
Ваше повідомлення успішно надіслано. Найближчим часом з Вами зв'яжеться наш фахівець
Закрити вікно

Ще зовсім недавно лазерні джерела світла були атрибутом виключно серйозних професійних та топових домашніх відеопроекторів. Ніхто не сумнівався, що згодом вони «протечуть» вниз, до середнього та бюджетного сегменту, але мало хто припускав, що це станеться так скоро.

Власне, JVC LX-NZ3 – далеко не перший лазерно-фосфорний бюджетник. Оptoma випустила свій UHZ65 більше двох років тому, але у нього і зараз ціна вища за психологічно важливу позначку в 300 тис. руб. Раніше вийшов і смарт-проектор Optoma UHZ65UST, але він також дорожчий, до того ж це рішення «все в одному», розраховане на роботу в житлових кімнатах, по суті альтернатива великим телевізорам – звідси і ультракороткофокусна оптика і вбудований саундбар. Звичайно, ніхто не забороняє розмістити у вітальні та LX-NZ3, особливо в білому оформленні, але цей апарат буде доречним та в окремому спеціально обладнаному залі у складі «справжнього» домашнього кінотеатру з багатоканальною аудіосистемою.

Компанія заповнила порожню середню сходинку в ієрархії, причому зробила це дуже переконливо - забезпечивши нову модель просунутим джерелом світла.

Зрештою, важливо і те, що відносно недорогий лазерник випустила саме JVC – компанія з незаперечним авторитетом у сфері домашніх кінотеатральних проекторів. Зауважимо, що бренд вже окреслив собі нижню межу модельного ряду, випустивши DLP-модель LX-UH1 із ціною всього 149 тис. руб. Так, заради цього довелося відмовитися від фірмового 3-чіпового движка, але публіка поставилася до цього з розумінням, оскільки лише небагатьом любителям домашнього кіно вдавалося «дотягнутися» до найдоступнішого D-ILA-проектора. А тут реальна можливість отримати фірмову картинку JVC, не продаючи свою нирку, нехай і з однією DLP-матрицею. Тепер компанія заповнила порожню середню сходинку в ієрархії, причому зробила це дуже переконливо - забезпечивши нову модель просунутим джерелом світла.

Змін, змін вимагають наші очі

На перший погляд, дві моделі, молодша лампова та середня лазерна, є близнюками, хоча насправді це не так – інакше розташовані роз'єми на блоці комутації, вічко ІЧ-датчика – в іншому місці на фронтальній панелі, тобто компонування електроніки у LX- NZ3 інша.

Це не імітація 4K - на екрані формується реальне UHD-зображення, тільки не все відразу і повністю, а частинами з настільки швидким чергуванням, що воно не сприймається людським зором.

Ще одна відмінність – напис BLU-Escent на верхній панелі – це тип джерела світла. Спочатку JVC застосовувала його у своїх професійних моделях, а тепер – і у домашніх. По суті, це блок синіх лазерних світлодіодів з фосфорним колесом, що перетворює синє світло на біле. А оскільки матриця одна, в оптичній системі має бути ще одне колесо – колірне. Втім, у LX-UH1 воно також є. А також система e-Shift, яка формує зображення 4K за допомогою компактної матриці з фізичним дозволом матриці 1920 х 1080. Про те, як вона працює, ми вже не раз розповідали, тому обмежусь зауваженням, що це не імітація 4K – на екрані формується реальне UHD -Зображення, тільки не все відразу і повністю, а частинами з настільки швидким чергуванням, що воно не сприймається людським зором - ми бачимо цілісну картинку.

За ідеєю, ми вже давно пишемо про лазерні проектори, тому наші постійні читачі знають про їхні переваги. Про всяк випадок повторю найістотніше.

Лазер – когерентне джерело світла, він забезпечує постійну у часі різницю фаз складових хвиль у різних точках. В силу цієї властивості лазерні проектори з технологією D-ILA і якісним оптичним блоком відрізняються вищим співвідношенням контрастності, їхня картинка суб'єктивно сприймається як яскравіша і чіткіша.

Лазер не тільки має багаторазово більш тривалий ресурс, ніж лампи, але й витрачає його більш рівномірно, плавно втрачаючи в яскравості. Коли ми читаємо в документації, що термін служби лазера досягає 20000 годин, це означає, що після цього часу вдвічі знизиться світловий потік проектора, тобто можна використовувати його і далі, тоді як лампу необхідно обов'язково змінити після закінчення терміну служби, оскільки вона може раптово зруйнуватися та пошкодити проектор.

Лазерні проектори характеризуються вищим співвідношенням контрастності, їх картинка суб'єктивно сприймається як яскравіша і чіткіша.

Все це досить вагомо, щоб виправдати більш високу вартість лазерно-фосфорних апаратів, тим більше – у випадку з LX-NZ3, який характеризується також збільшеним світловим потоком (в 1,5 рази) та багаторазово більшою контрастністю.

Ось тут виникає питання: якщо лазери такі гарні, який сенс у дорожчих лампових апаратах? Наприклад, у тому ж JVC DLA-N5, який дорожчий за нашого героя на 150 тис. руб. за менш виграшних технічних характеристик? Ох, не все так просто у цьому світі…

Проміжок між чорним та білим

Крім яскравості та контрастності, проектор має й інші показники, які сильно впливають на суб'єктивне сприйняття зображення. Насамперед, це число матриць. Все дорожчі, ніж LX-NZ3, апарати JVC побудовані на 3-чіпових двигунах D-ILA. Отже, у них немає горезвісного «ефекту веселки». У нашого героя він менш виражений, ніж у лампових одночіпових DLP-апаратів, і якщо ви нічого про нього не знаєте, швидше за все, і не помітите. Ви бачите ховраха? Ні? А він є. Принаймні я його бачу.

Високий світловий потік – це, безумовно, благо – він дає можливість використовувати проектор у неповному затемненому приміщенні або отримувати зображення з великою діагоналлю. Дивився LX-NZ3 з екраном 130” і можу сказати, що запас яскравості був солідний – можна було б запросто отримати картинку на всі 200”, і вона була б соковитою та яскравою. Правда, дистанція між екраном і проектором повинна в цьому випадку бути не менше 6 м. Діагональ 130”, з якою ми дивилися, може бути отримана з 3,9 м.

Окрім яскравості та контрастності проектора, він має й інші показники, які сильно впливають на суб'єктивне сприйняття зображення.

Однак у високого світлового потоку є і свій «зворотний бік». У повністю затемненому приміщенні (а я дивився проектор саме в такому) чорні смуги зверху та знизу від зображення були, м'яко кажучи, не дуже чорними. І це неминуче за світлового потоку 3000 лм і вище. Цих смуг не буде видно, якщо проектувати зображення з форматом 16:9, але ж ви знаєте, що більшість голлівудських блокбастерів знімається у форматі 21:9. Якщо використовувати екран з таким співвідношенням сторін, все буде чудово, але вам неодмінно будуть траплятися фільми формату 16:9, і вони смуги будуть не зверху і знизу, а з боків. Ідеальне вирішення проблеми – екран із змінною рамкою, яка підлаштовується під співвідношення сторін фільму. Але, як легко здогадатися, вартує таке задоволення недешево. Можна, звичайно, взяти екран із сірою поверхнею, що відбиває, але навіщо нам тоді такий яскравий проектор? Відповідь: щоб користуватися ним у разі неповного затемнення. Дивитися кіно не у спеціально виділеному приміщенні, а у звичайній житловій кімнаті, не страждаючи від того, що штори на вікнах недостатньо щільні або неповністю закривають отвір, через що в приміщення пробиваються промінчики світла. З LX-NZ3 це проблема.

Ще один аспект, який треба якщо не брати до уваги, то хоч би знати. Навіть дорожчий JVC DLA-N5 не дотягує до охоплення кольорів DCI-P3. А в документації LX-NZ3 про колірний простір, що відображається ним, взагалі нічого не сказано. Ми навіть не знаємо, чи він дотягує до BT.2020. Напевно, серед наших читачів знайдуться педанти, які вимагатимуть проведення інструментальних вимірювань, щоб внеси повну ясність із цього приводу. А навіщо? Це ж не професійний проектор, за допомогою якого виконується корекція кольору відзнятого матеріалу перед випуском в прокат. Для такого апарату важливіше не циферки у документації, а суб'єктивні враження глядачів. Хочете точну відповідність професійним стандартам – купуйте DLA-N7, а ще краще – DLA-N9. Надто дорого? Тоді дивитимемося LX-NZ3.

День бабака за власним бажанням

Всі проектори JVC ми переглядаємо в тому самому місці (демо-зал ГК DIGIS) і з одним і тим же відео матеріалом, це фірмова демонстраційна збірка 4K-відео від JVC, UHD Blu-ray з HDR «Пасажири» та «Непрощений» , а також класичний Blu-ray "Казино Рояль" - він нам необхідний для оцінки якості перетворення відео Full HD в 4K та роботи системи e-Shift. Джерело UHD Blu-ray-плеєр OPPO UDP-203, нічого кращого за якістю картинки так і не з'явилося.

Горезвісний "ефект веселки" проявляється явно менше, ніж у LX-UH1.

Оптика у нашого героя така сама, як у LX-UH1, її бюджетність проявляється не тільки у відсутності моторизованого приводу, а й у дещо зниженій чіткості по краях кадру. Щоправда помітна вона лише у безпосередній близькості від екрану. До того ж, усе найважливіше в кіно відбувається в центрі зображення, і навіть у професійних кінознімальних об'єктивів дозвіл по краях завжди нижчий, ніж у центрі. У топових і дорогих проекторів іноді зустрічаються системи поліпшення чіткості по краях, але це зроблено більше для самонавіювання, на сприйняття фільмів це не впливає.

Горезвісний "ефект веселки" проявляється явно менше, ніж у LX-UH1, на кольорових зображеннях він практично непомітний, на ч/б його можна побачити - за умови, що ви знаєте про його існування. Взагалі дякувати за нього треба розумників, які придумали записувати відео з частотою 24 кадри на секунду і навіть піддавали це як неймовірну гідність. Було б 50 чи 60, як у телевізійних стандартах, ніхто б про нього взагалі не думав, усі із задоволенням купували б одночіпові DLP-проектори та горя не знали.

Запас по яскравості солідний: можна перевести лазер у режим зниженої потужності (статично Eco або динамічний Variable LOW) – картинка виходить за соковитістю, як у пристойному комерційному кінотеатрі. Але якщо ви звикли до ефектнішого телевізійного стилю, краще залишити Normal або Variable HIGH). Згідно з документацією, при цьому має збільшитись до 34 дБ рівень шуму системи охолодження, але я різниці не помітив. Можливо, в глухому селі далеко від доріг у будинку з товстими стінами і наглухо задертими вікнами шум буде чути. І те, якщо дивитися німе кіно. І щоб мухи на стелі не тупотіли ніжками.

Запас по яскравості солідний: можна перевести лазер у режим зниженої потужності.

Загальна якість зображення явно вища, ніж у LX-UH1: картинка гладкіша і чіткіша – думаю, це заслуга лазера. Жодної «зернистості» чи «бруду», чим зазвичай страждають бюджетники. Особисто мені захотілося перейти на знижену колірну температуру - з нормальною картинка здалася холоднуватою. Але це справа смаку.

Приємно здивувало, як показувався «Казино Рояль» – ефектно, експресивно та природно. Щоправда, довелося вибрати пресет Natural і трохи прибрати насиченість кольорів – у режимі Cinema та з налаштуваннями за замовчуванням сцена бою мангуста зі змією здалася надто «пересмаженою». Але надлишок насиченості все ж таки краще, ніж її недолік.

На відміну від LX-UH1, у якого була дуже помітна різниця в чіткості та чистоті картинки із системою e-Shift і без неї, у нашого героя вона практично не виявляється. Точніше так: вона мінімальна, на користь e-Shift, звичайно.

У ролі першого справжнього кінотеатрального проектора це розумний вибір.

Чудово працює функція HDR Auto Tone Mapping – її дія проявляється у більш гармонійній передачі кольорів фільмів з HDR. Особливо це помітно за «Непрощеним», який був знятий, як відомо, виключно при природному освітленні, що надає йому особливої вірогідності. Дуже непогано показувалися і «Пасажири», хоча в цьому фільмі багато темних сцен і іноді не вистачало глибини чорного. Хоча сцени виходу у відкритий космос зі своїми бездонним чорним тлом показувалися цілком адекватно. Тому що ми сприймаємо не абсолютну освітленість окремих частин кадру, а перепади яскравості між самими темними та світлими об'єктами, у цьому випадку – зірками. Мабуть, не так вражаюче виглядало зелене листя на дереві, що виросло на космічному кораблі. Цілком натурально, але не ах. Щоправда, це суто суб'єктивна думка людини, яка добре пам'ятає, як це виглядало на дорожчих проекторах JVC – ось там це було вау! Але якщо ви не бачили, як показує навіть DLA-N5, не кажучи про DLA-N7 та DLA-N9, можете сміливо купувати LX-NZ3. У ролі першого справжнього кінотеатрального проектора це розумний вибір. Хоча, мабуть, не для всіх.

Кому це треба?

Насамперед тим, хто не має коштів на придбання дорожчої 3-матричної моделі. Кому хочеться просто дивитися кіно і не морочитися періодичним підстроюванням лампового апарату. Не кажучи вже про заміну лампи – задоволення це аж ніяк не дешеве. Це оптимальний вибір для тих, хто не має виділеного кінозалу, і хто не хоче ретельно затемняти кімнату. Адже в ідеалі потрібні не тільки щільні штори, але й темні стіни та стеля.

Модель насправді універсальна. Це практично ідеальний апарат для перегляду спортивних трансляцій, для комп'ютерних ігор, для YouTube, для стрімінгових сервісів типу Netflix, Start та інших. Був би проектор, а вигадати, як отримати від нього задоволення, – це не складно.


ОБ'ЄКТИВНІ ДАНІ

Матриця: 0,47” TRP DLP
Фізична роздільна здатність матриці: 1920 x 1080
Роздільна здатність зображення: 4K (3840 x 2160)
Світловий потік: 3000 ANSI лм
Джерело світла: BLU-Escent (на основі лазерного світлодіода)
Ресурс джерела світла: 20000 год
Контрастність (динамічна): ∞:1
HDR підтримка: HDR10, HLG II, технологія HDR Auto Tone Mapping
3D управління кольором: так
Обробка відео: MoviePro
Технологія збільшення контрастності: Dynamic Laser Dimming
Діагональ зображення: 60 - 200”
Об'єктив: F = 1,809, f = 14,3 - 22,9 мм
Кратність масштабування: 1,6
Управління оптикою: ручне
Зсув оптики: ±60% за вертикаллю, ±23% по горизонталі
Комутація: 2 х HDMI 2.0b (HDCP 2.2 – на роз'єм HDMI 1), VGA, RS-232-С, Trigger 12 В, USB A, mini-USB B
Потужність: 360 Вт
Шум вентилятора (еко/стандарт), дБ: 29/33
Габарити: 405 x 145.8 x 341 мм
Маса: 6,3 кг

Підготовлено за матеріалами порталу "Салон AudioVideo", лютий 2020 р. www.salonav.com



    Інші записи
    Програвачі вінілу - вічна класика.
    Програвачі вінілу - вічна класика.
    Вініловий плеєр - це пристрій, який використовується для відтворення музики, записаної на вінілових дисках.
    Докладніше
    Огляд Audio-Technica AT-LP5x
    Відмінний звук та зручність використання
    Докладніше
    Бездротова мережна аудіосистема Naim Mu-so Qb 2
    Скромний зовні кубик Mu-so Qb свого часу змінив обивательські уявлення про музичні можливості компактних дизайнерських аудіосистем. А чим порадує модель другого покоління, що отримала ще більш розвинену мережеву платформу, покращені інтерфейси та розширене керування? Все-таки ім'я Naim асоціюється насамперед із відмінним звучанням, а не з рекордним функціоналом.
    Докладніше
    • Коментарі
    Завантаження коментарів...
    Придбати в один клік
    Заповніть дані для замовлення
    Запросити вартість товару
    Заповніть дані для запиту ціни
    Запросити ціну Запросити ціну